I löve the train

Glömde nästan berätta om när jag skulle ta tåget hem från Helsingborg innan idag. (detta händer bara mig!). Jag som stigit av en två timmars resa mellan Varberg till Helsingborg sätter mig och väntar på mitt tog som tar mig hem 16.33. Jodå, jag kollar som jag alltid gör när jag kommer till knutpunkten vilket spår tåget går ifrån och vilken tid liksom, FÖR ATT VARA PÅ SÄKRA SIDAN. Och där står det då spår 3. Jag går ner till spår 3 och hoppar på tåget. När tåget börjar köra säger tågpersonalen: Välkomna på detta tåg som ska ta er till KRISTIANSTAD VIA BJUV OCH PÅARP! (?) WHAT? tänkte jag då. Frågade killen brevid mig om detta tåget inte gick till Malmö, jag menar jag kanske hörde fel. Eller så kunde faktiskt kärringen sagt fel. Men så var det inte. Som tur var åkte det mot Ramlösa och där steg jag av. Tur hade jag också då det kom ett tåg en minut efter som tog mig tillbaka till knutpunkten. Men ja, där stod jag och blev helt inställd på att få vänta en timme till på att få komma hem. I LÖVE KNUTPUNKTEN OCH I LÖVE THE TRAIN. JIPPIE liksom, eller NOT! Ringde pappsi och han skulle köra hem då så jag tog tåget till Dösjebro där han hämtade mig. Haha, det är fan bara jag som kan lyckas med detta. För hilvede. Jag älskar att åka tåg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0