Catfight och bajs

Det händer faktiskt ganska roliga saker tåget ibland och man får höra en del mysko saker. Inte så att jag sitter och verkligen försöker lyssna men vissa människor pratar HÖGT ibland och då kan man inte undgå när de snackar om skitsaker.

Dagens bravader började klockan 06.00 imorse. (En tågresenär och konduktör [hur stavas det ?])
- Nya resande
- Du ursäkta mig men biljettautomaten var sönder så jag kunde inte trycka biljett, kan jag fixa det här?
- Det skulle du informerat mig om direkt du steg på detta tåget du får hoppa av och trycka en vid nästa stopp
- Jaha
Några sekunder efter
- Men kan ni stanna då så jag hinner trycka?
- Nä, det kan vi inte garantera.
- Men då hoppar ju inte jag av heller (Resenär förbannad)
- Men det måste du göra, du fattar väl att det är logistik tänkande att säga till direkt när du hoppar på att du inte har någon biljett.
- Okej, har du en penna?
- Ja. (ger pennan till resenär)
- Vad heter du?
- Vad ska du med mitt namn till?
- Får inte jag ditt namn så kommer jag inte trycka någon biljett heller.
Fortsätter tjafsa, nu lägger sig en tredje människa i.
- Ursäkta mig men det kan väl hända alla och det är väl inte självklart att han måste komma fram och säga direkt till er att automaten var sönder.
- Jo, det är logistik tänkande.
Tjafsar på. Därefter går alla skilda håll utab att den ena bryr sig om den andra. Jag säger då det. Catfight klockan 06.00 på morgonen bland resenärer som halvsover skapar uppmärksamhet.



En annan sak som också hände. Denna konversation är mellan 4 tonårstjejer, de sitter och pratar väldigt högt så man kan ju inte undgå att höra.

- Du vill du veta?!
- Ja, vadå?
- Igår när jag kom hem, alltså jag vet inte om det var något jag hade ätit eller om jag bara mådde skit för fy fan vilken rännebajs jag hade, det bara rann ur mig och där fanns nog inte en enda fast bit. Det bara rann verkligen, det var som kiss.
- ÖH, fy fan vad äckligt!
Hon som tyckte det var äckligt säger till sin kompis som sitter med hörlurar.
- Hörde du vad hon nyss sa?
- Nej ?!

Då berättar hon väl historian en gång till. Jag lovar detta var en konversation som hördes utav alla i den vagnen, typ. Det var kräknivå på det och jag höll på att spy när jag hörde det.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0